Запорізький Січовий колегіум-інтернатСереда, 23.10.2019, 15:20

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Форма входу

Тести
Психологія
Самооцінка психічних станів (ригідність)
Самооцінка психічних станів (агресивність)
Самооцінка психічних станів (фрустрація)
Самооцінка психічних станів (тривожність)

Інформатика
Текстовий процесор_9 клас
Глобальна мережа Інтернет_10 клас

Зарубіжна література
Постмодернізм_11 клас

Браузер
Яким браузером ви користуєтесь?
Всього відповідей: 563

Сучасна людина
Які мови повинна знати сучасна людина
Всього відповідей: 665

Категорії розділу
Мои статьи [3]
Бібліотека [7]
Інформатизація [9]
Виховний процес [9]
Візитна картка [5]
все про колегіум
Батькам [6]
ЗНО [3]
Джалапіта [3]
Наради, засідання МО [1]
Психолог [39]
NetSchool [10]
Проекти [23]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Психолог

Техніка публічного виступу (захист наукової роботи)

Техніка публічного виступу (захист наукової роботи)

Ще римські оратори говорили, що промова повинна містити:

        екзордіум — кілька вступних зауважень щодо теми виступу;

         експозиціо — визначення поняття, характеристика обсягу і важливості теми;

         каузу — логічні аргументи, що підтверджують правиль­ність судження, прямі дедуктивні докази;

        симіле — подібні явища в інших сферах, аналогії;

         екземплюм — приклади з історії і повсякденного життя, індуктивні докази;

         тестимоніум — висловлювання славетних людей, прислів'я, авторитетні судження;

        конклюзіо — резюме, висновки, їх використання.

Автор наукової роботи, який прагне справити враження на

слухачів і переконати аудиторію, повинен знати основні складові техніки публічного виступу.

1.   Дихання під час мовлення:

         виголошуючи промову, дихайте рівномірно, вдихаючи перед тим, як почати говорити, а також після кожної паузи;

        зробіть глибокий вдих і видих перед початком захисту;

        повітря, яке ви вдихнули, витрачайте рівномірно й економно;

у вдихайте повітря носом і ротом водночас;

        груди тримайте рівно, ледве випнувши їх уперед.

2.    Голос:

        пристосовуйте свій голос до середовища, в якому говорите;

Псмхопог-вкладка

хто говорить надто тихо, справляє враження людини, яка не вірить у власні сили;

         хто говорить надто голосно, справляє враження агресивної людини;

         найзручніший спосіб тренування голосу — читання вголос, під час якого постійно контролюється правильність вимови. Тре­нуйтеся тричі на день по 15 хв з перервами після кожних 5 хв;

         спробуйте виявити хиби своєї мови за допомогою магні­тофону, записавши свій голос (або за допомогою мобільного телефону з відеокамерою, тоді можна виявити ще й дефекти зовнішності, постави тощо);

         голос підвищують тоді, коли ставлять запитання; якщо ж тре­ба висловити рішучість, довір'я, переконати в необхідності зробити якусь справу чи відповісти на запитання, то голос понижують.

3.    Вибір слів:

        для збагачення словникового запасу читайте твори авто­ритетних людей, слухайте виступи інших учасників і принагід­но записуйте слова та вирази, які ви хотіли б вживати у своїй мові;

         виявіть, які слова ви вживаєте надто часто, і намагайтеся їх замінити іншими словами та виразами;

        навчіться точно висловлюватися, вибирайте точні й одно­значні слова;

         пам'ятайте: часте вживання абстрактних понять вимагає від слухачів великого напруження (наприклад, афоризми не можна вживати без пауз).

4.    Конструкція речень:

         чергуйте довгі речення з короткими; довгі речення важко сприймати і розуміти, велика кількість коротких речень робить мову монотонною;

        часте вживання особових займенників замість імен може призвести до неправильного тлумачення сказаного;

         основну думку завжди треба висловлювати головним ре­ченням, а не підрядним;

         речення, в якому кілька іменників стоять підряд, сприй­мається важко;

         розповідь ведіть від простого до складного, від невідомого до відомого.

5.               Жести:

         не робіть незвичних жестів, які привертають до себе над­мірну увагу, жести мають доповнювати і супроводжувати усне слово;

         не починайте і не закінчуйте промову несподіваним жес­том.

6.      Уміння переконувати:

         навчіться справляти на слухачів приемне враження своїм зовнішнім виглядом, поведінкою та манерами;

         для того щоб переконати когось, треба знайти необхідні аргументи. їх слід впорядкувати і сформулювати;

         якщо промовець сповнений натхнення, він неодмінно ви­кличе інтерес у слухачів;

         добираючи аргументи, потрібно враховувати освітній рівень слухачів, їхню поінформованість з теми, можливі контраргументи;

         переконувати людину легше під час дискусії, а не на лекції;

         промовець має справляти враження переконаної і впевне­ної у своїх силах людини, яка добре знає свій предмеу.

7.    Підготовка і початок виступу:

         напишіть повний текст виступу і кілька разів прочитайте його;

         розкладіть на столі всі записи та матеріали, згрупуйте їх відповідно до виступу;

         підготуйте наочність (графіки, схеми, таблиці) й проду­майте, як краще її подати слухачам, щоб не робити метушливих рухів до записів і дошки;

         починаючи виступ, думайте не про своє хвилювання, а про контакт зі слухачами, про зміст виступу;

         пам'ятайте, що найменш цікавою формою викладу є опис, найцікавішою — розповідь;

         нотатки для виступу робіть на аркушах однакового фор­мату. Ліворуч залиште поля для позначок, також позначте при­близну витрату часу на кожен пункт;

         починайте виклад у зручному положенні, повільним тем­пом, звертанням: «Шановніслухачі...».

8.     Виклад:

         самого висловлювання думок замало, їх треба донести до слухачів; вживайте для цього метафори, афоризми, цитати;

         різні незвичайні пригоди та випадки дуже пожвавлюють виступ;

         незнайомі, незрозумілі для слухачів терміни, абстрактні поняття треба пояснити;

один з найвідоміших способів загострення уваги — паузи та риторичні запитання під час виступу;

         коли треба зазирнути в рукопис виступу, опустіть очі, але голову не схиляйте;

         намагаючись запам'ятати текст, зосереджуйтесь передусім на змісті, а не на стилі;

         не бійтеся дивитися на слухачів;

         не заповнюйте паузи різними звуками, як-то: «е-е-е», «ну...»;

         після закінчення виступу не показуйте свого полегшення через те, що виступ позаду;

         дякуйте за кожне запитання і зауваження навіть тоді, коли ви з ним не згодні.

Категорія: Психолог | Додав: Shirly (07.10.2010)
Переглядів: 3639 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Життя сайту

Наші веб-ресурси
МО вчителів історії
Візитка школи на ЗапоВікі
Блог бібліотеки
Блог вчителів історії
Блог світової літератури
Блог інформатиків
Сайт Магнитофон

Адмін NetSchool
Адміністратор NetSchool: Сосновська Анастасія Ігорівна
e-mail: stacy.tereshenko@mail.ru
ICQ: 411592310

NetSchool
Вхід до системи NetSchool

Хмара тегів

Друзі сайту
КЗ ЗОЛ "Захисник" ЗОР
ЗапоВікі
Запорізький Центр інформатики ДОЦ Ласпі
Школа самоврядування
Малa академія наук
Онляндія - безпечна веб-країна
Онляндія в Контакті


Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний хостинг uCoz